BETINGELSER OG VILKÅR 

Vilkår for bestilling av billetter til MS Eikern 

Under finner du følgende punkter: 

Dokumentet er sist oppdatert 25. september 2020 

Vilkår for bestilling på mseikern.no 

Eikern Turisttrafikk AS er teknisk ansvarlig for bestillinger foretatt på mseikern.no. 

Betaling med vipps Når bestillingen er bekreftet er også vipps betaling godkjent og kontoen du har koblet opp til vipps vil bli belastet hele beløpet. 

Betaling med faktura Firmaer kan betale med faktura. Kontaktinformasjon finner du på mseikern.no. 

Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse (inkassovarsel), og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. 

NB! Betaling med faktura følger samme avbestillingsregler som øvrige betalingsmidler. 

Bestillingsbekreftelser 

Bestillingsbekreftelse blir sendt til e-postadressen brukt ved bestilling. 

Dersom du ikke mottar e-postbekreftelse umiddelbart etter bestilling, sjekk om denne kan ha lagt seg i innboksen for useriøs post/spamfilter. 

Gyldighet 

Billetter til MS Eikern Billetter til MS Eikern er gyldige på datoene du har valgt i din bestilling. 

Det er viktig at du behandler nettbilletten din som et verdipapir, og sikrer deg mot at den kopieres eller skrives ut flere ganger. Dersom Eikern Turisttrafikk AS har grunn til å tro at det har foregått misbruk/forfalskning som f. eks kopiering av billetter e.l. vil du kunne bli bedt om å legitimere deg. Vi ber derfor om at du har med vippskvitteringen din eller annen gyldig legitimasjon med foto til MS Eikern. Inngangsbilletten er personlig, og én inngangsbillett kan ikke benyttes av flere personer. 

Selv om du alltid kan skrive ut en ny billett, kan du bli nektet adgang til MS Eikern hvis noen andre er kommet inn på ditt billettnummer før deg. Billetten virker altså det antall ganger som er definert for billetten – og et hvert forsøk på misbruk/forfalskning av billetter betraktes som dokumentfalsk og vil bli anmeldt til politiet. 

Billetter til MS Eikern kan kun brukes på den dato de er kjøpt til. Billettene kan endres/byttes til en annen dato mot gebyr frem til 7 dager før. 

Reklamasjoner 

Eventuelle reklamasjoner må fremsettes umiddelbart til mannskapet på MS Eikern. Krav om erstatning må meddeles Eikern Turisttrafikk as skriftlig senest 7 dager etter båtturen. 

Angrerett/avbestilling 

Angrerettloven kapittel 6 § 22 tar for seg begrensninger i angrerettloven. Av bokstav m fremkommer det at «levering av innkvarteringstjenester for andre formål enn boligformål, transport av varer, bilutleietjenester, catering og tjenester knyttet til fritidsaktiviteter når det i avtalen er fastsatt en bestemt dato eller et bestemt tidsrom for utførelsen av slike tjenester». Tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt gjelder alle våre produkter. I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder. 

Avbestillingsregler 

Man er selv ansvarlig for å sjekke sin egen bestillingsbekreftelse (som man har fått tilsendt på e-post) og selv avbestille innen 24 timer dersom noe er feil. 

Man kan avbestille kjøpte nettbilletter innen 24 timer etter kjøpstidspunktet dersom de ikke allerede er tatt i bruk. Dersom du ønsker å endre billetten ta kontakt med Eikern Turisttrafikk AS på mseikern.no. 

Unntak: Man kan ikke avbestille nettbilletten samme dato som seilasen gjelder for. Det betyr at dersom man har kjøpt en billett dagen før (kjøpsdagen), altså dagen før man vil seile med oss, kan man ikke avbestille selv om det er innenfor 24 timer. 

Forbehold 

Eikern Turisttrafikk AS kan ikke stå til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll. 

Seilingene kan bli avlyst ved kraftig lyn og torden, samt andre uforutsette hendelser som ligger utenfor vår kontroll. Dersom arrangør avlyser forestillingen, vil billetter bli refundert etter nærmere info. 

Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer. Bilder brukt på våre produkter og tjenester er illustrative og kan avvike fra det faktiske produktet. 

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Eikern Turisttrafikk AS sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbookingen som er av betydelig differanse av normal utsalgspris, kan Eikern Turisttrafikk AS ensidig endre, slette eller avvise bestillinger. Dersom et produkt viser seg å være faktisk utsolgt, men likevel tilgjengelig (overbooking) på dev.mseikern.no, kan Eikern Turisttrafikk AS slette eller avvise bestillingen. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget. 

Force majeure 

Eikern Turisttrafikk AS kan avlyse en seiling på grunn av force majeure, som forstås med krig, opptøyer, streik, lockout, olje- og bensinrasjoneringer, grenselukkinger, epidemier, natur- og forurensingskatastrofer eller lignende hendelser. 

Ved force majeure er Eikern Turisttrafikk AS forpliktet til snarest å underrette kjøperen. Kjøperen vil i disse tilfeller ikke ha krav på noen godtgjørelse eller tilbakebetaling av innbetalt beløp. 

Personvern 

Du finner informasjon om vår personvernpolicy her.

Informasjon om cookies 

Du finner informasjon cookies her.